لپ تاپ ایسوس بهتر است یا ام اس ای؟

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا ام اس ای؟
راهنمای مطالعه

    دو برند ایسوس و ام اس ای از جمله برندهای محبوب لپ‌تاپ است و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. در این مقاله می‌خواهیم لپ‌تاپ‌های ایسوس و ام اس ای را از نظر عملکرد، باتری، گرافیک و کاربرد آن‌ها معرفی کنیم و درباره روش خرید لپ تاپ قسطی ایسوس و ام اس ای توضیح دهیم. فرقی نمی‌کند انتخاب شما کدام لپ‌تاپ است، در هر صورت می‌توانید با ثبت‌نام در سایت‌های خرید قسطی، لپ‌تاپ موردعلاقه‌تان را خریداری کنید و هزینه آن را به صورت ماهانه پرداخت کنید.

    مقایسه لپ تاپ ایسوس و ام اس ای

    برای انتخاب بین دو لپ‌تاپ ایسوس و ام اس ای باید این دو دستگاه را از نظر سخت‌افزاری، قطعه‌های به‌کار رفته، گیمینگ، پردازنده، ویژگی‌های گرافیکی، کارت گرافیک و سیستم خنک‌کاری بررسی کنیم. در این بخش، درباره هر کدام از این عوامل توضیح می‌دهیم.

    مقایسه ایسوس و ام اس ای از نظر سخت‌افزار

    از نظر سخت‌افزاری، لپ‌تاپ‌های ایسوس نمره بالاتری می‌گیرند. این برند مادربردهای قدرتمندی تولید می‌کند و لپ‌تاپ‌ها می‌توانند فرآیند پردازش را با سرعت بالایی انجام دهند. به‌ همین دلیل از نظر بسیاری از متخصص‌ها، سخت‌افزار لپ‌تاپ‌های ایسوس بهتر هستند.

    مقایسه قدرت پردازش

    شرکت ایسوس در محصولاتش از بهترین پردازنده‌های انویدیا یا اینتل استفاده می‌کند. در لپ‌تاپ‌های میان‌رده ایسوس هم از پردازنده AMD استفاده می‌شود. طبق نظر کاربرها و متخصص‌های لپ‌تاپ، دستگاه ام اس ای هم قدرت پردازش بالایی دارد و از قدرتمندترین و جدیدترین پردازنده‌ها استفاده می‌کند. به‌علاوه، محصولات برند ام اس ای برای گیمرها مناسب هستند و شما می‌توانید بازی‌های سنگین را روی لپ‌تاپ اجرا کنید. در نهایت، دو لپ‌تاپ ام اس ای و ایسوس از نظر قدرت پردازش در یک سطح هستند.

    مقایسه کارت گرافیک در لپ‌تاپ ایسوس و ام اس ای

    شرکت ایسوس در بهترین محصولاتش از کارت‌های گرافیک متنوعی مثل RTX 2080 استفاده کرده است. لپ‌تاپ‌های میان‌رده ایسوس هم با کارت گرافیک GTX ،GTX 105 ،GTX 1080 و RX 560X استفاده می‌کند. 

    اگر می‌خواهید بازی‌های PUBG، Fortnite و FIFA را با لپ‌تاپ بازی کنید، لپ‌تاپ ایسوس بخرید. در مقابل، لپ‌تاپ‌های MSI هم با کارت‌‌های گرافیک متنوعی کار می‌کنند و مدل‌های مختلفی دارند. مثلا، کارت‌های گرافیک RTX 20 و Redon RX در بعضی از محصولات این شرکت وجود دارد. این نوع از کارت‌های گرافیک باعث افزایش سرعت اجرای بازی‌ها می‌شوند. 

    سیستم خنک‌کاری در لپ‌تاپ‌های ایسوس و ام اس ای

    لپ‌تاپ‌های قدرتمند دو برند Asus و MSI از نظر سخت‌افزاری و فناوری‌های مختلف در جایگاه بالایی قرار دارند؛ بنابراین برای خنک‌کاری قطعه‌ها از سیستم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند. مثلا در لپ‌تاپ‌های برند MSI از بلوک‌های مسی استفاده شده است. این بلوک‌ها با دستگاه‌ CNC برش داده می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر گرما دارند. برند ام اس ای برای خنک‌کاری و استراحت سیستم دو حالت مختلف تعریف کرده است. 

    در حالت اول، سیستم از همه قدرتش برای بهره‌وری بیشتر استفاده می‌کند و در حالت دوم، کمی از انرژی باتری ذخیره می‌شود و لپ‌تاپ داغ نمی‌کند. لپ‌تاپ‌های سری Thin و Leopard برند ام اس ای از لوله‌های انتقال حرارت و فن برای خنک‌ کردن سیستم و افزایش عمر قطعه‌ها استفاده می‌کند. در مقابل، برند ایسوس در مدل ROG GX700 از مایع ماژولار برای خنک کردن سیستم استفاده می‌کند. این مایع از طریق لوله‌های انتقال حرارت به بخش‌های مختلف می‌رود و سیستم را خنک می‌کند.

    مقایسه لپ‌تاپ ایسوس و  MSI از نظر صفحه نمایش

    صفحه نمایش هر دو لپ‌تاپ کیفیت خوبی دارند. اگر دوست دارید صفحه نمایش لپ‌تاپ شما بزرگ باشد، لپ‌تاپ ایسوس بخرید. بهترین مدل‌های ایسوس با صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچ تولید می‌شوند. بعضی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس با رفرش ریت ۳۶۰ هرتز کار می‌کنند و وضوح Full HD دارند. اگر گیمر حرفه‌ای هستید، رفرش ریت ۱۴۰ هرتز برای شما مناسب است. با رفرش ریت ۳۰۰ هرتز هم می‌توانید بازی‌های آنلاین را اجرا کنید. 

    لپ‌تاپ‌های گیمینگ ام اس آی با از وضوح تصویری QHD پشتیبانی می‌کنند و با رفرش ریت ۱۶۵ هرتز کار می‌کنند. کیفیت Full HD و 4K در هر دو لپ‌تاپ وجود دارند. اگر می‌خواهید فیلم‌ها را بالاترین کیفیت تماشا کنید و از بازی بیشترین لذت را ببرید، لپ‌تاپ ام اس آی را پیشنهاد می‌کنیم. سری تایتان لپ‌تاپ‌های MSI دارای وضوح تصویری 4K هستند و با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز کار می‌کنند. در مقابل، بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس برای سری ROG Strix هستند و با وضوح تصویری QHD و رفرش ریت ۲۴۰ هرتز کار می‌کنند.

    مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسوس و MSI از نظر اتصالات و پورت

    لپ‌تاپ‌های برند ایسوس با پورت‌های زیادی تولیدی می‌شوند. اگر جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس را بخرید، می‌توانید آن را به دستگاه‌های خارجی، HDMI و جک‌های هدفون وصل کنید. در مقابل، لپ‌تاپ برند MSI پورت کمتری دارد. نکته مهم این است که هر چقدر لپ‌تاپ شما بزرگ‌تر باشد، پورت‌های بیشتری هم دارد. معمولا لپ‌تاپ‌های گیمینگ با پورت‌های زیادی تولید می‌شوند.

    لپ‌تاپ ایسوس خوبه یا ام اس ای؟

    اگر بخواهیم همه عوامل موثر در خرید لپ‌تاپ را بررسی کنیم و دو لپ‌تاپ ایسوس و MSI را از نظر ویژگی‌های مختلف مقایسه کنیم، باید بگوییم که برند ایسوس لپ‌تاپ‌های باکیفیت‌تری دارد. لپ‌تاپ‌های ایسوس عملکرد بهتری دارند و همواره در حال نوآوری هستند. به‌علاوه، این لپ‌تاپ‌ها ماندگاری بیشتری دارند و تا چندین سال برای شما کار می‌کنند. بهترین مدل‌های لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس از سری TUF و ROG هستند. برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ ام اس ای هم باید سراغ سری‌های Stealth ،Sword و Raider بروید.

    مقایسه لپ‌تاپ MSI و گیمینگ در خصوص گیمینگ

    برند MSI تمرکز بیشتری روی حوزه گیمینگ دارد و لپ‌تاپ‌های متنوعی تولید کرده است. شرکت ام اس ای حدود ۱۰ سری لپ‌تاپ مختلف با نام‌های Titan ،Leopard ،Rider ،Stealth ،Katana، Crosshair، Vector ،Alpha ،Delta و Bravo در سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارد. پردازنده اصلی این دستگاه‌ها تولید برند اینتل هستند و پردازنده گرافیکی هم از نوع Nvidia است. در مقابل، برند ایسوس فقط ۴ سری لپ‌تاپ گیمینگ دارد و ۳ تا از آن‌ها زیرمجموعه سری ROG هستند. اگر می‌خواهید لپ‌تاپ گیمینگ با قیمت مناسب بخرید، ما لپ‌تاپ ایسوس سری TUF را پیشنهاد می‌کنیم.

    شرایط خرید اقساطی لپ‌ تاپ ایسوس و ام اس ای

    برای خرید اقساطی انواع لپ‌تاپ باید سایت‌های خرید اعتباری را بررسی کنید. در حال حاضر، سایت‌های زیادی در خصوص فروش اقساطی لپ تاپ فعالیت می‌کنند. بهتر است شرایط و مدارک لازم را بررسی کنید و در یکی از آن‌ها ثبت‌نام کنید. برای خرید قسطی به مدارک شناسایی و چک صیادی احتیاج دارید. بعد از ثبت‌نام، کارشناس‌های شرکت رتبه‌بندی ایران، سابقه بانکی و رفتار مالی شما را در بانک‌ها بررسی می‌کنند. اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، حساب شما تایید می‌شود و می‌توانید خرید اقساطی را شروع کنید. 

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید