جنگل النگدره گرگان، بهشتی رویایی در پاییز!

جنگل النگدره گرگان، بهشتی رویایی در پاییز!
راهنمای مطالعه

    جنگل النگدره گرگان یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گلستان است که توجه هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. این جنگل زیبا هر سال در فصل پاییز، پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخل و خارج کشور است.

    جنگل النگدره که به‌عنوان پارک جنگلی النگدره نیز شناخته می‌شود با بهره‌مندی از درختان متنوع و طبیعتی شگفت‌انگیز یک منطقه گردشگری زیبا برای بازدیدکنندگان به‌شمار می‌رود. با توجه به این تفاسیر می‌توان از جنگل النگدره گرگان به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد پاییزی کشور یاد کرد.

    در ادامه جنگل النگدره و راهنمای سفر به این جنگل دوست داشتنی را برای شما شرح خواهیم داد.

    در پاییز به کجا سفر کنیم؟

    پاییز یکی از بهترین فصل‌های سال برای گردش و تفریح است. در فصل پاییز شاهد تغییر رنگ طبیعت و هوای مطلوب هستیم؛ بنابراین سفر کردن در این فصل جذابیت‌های خاص خود را داشته و می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. خوشبختانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر گوشه از آن دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد.

    این که به کدام منطقه سفر کنید یا دنبال چه نوع جاذبه گردشگری هستید، کاملا به خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید جزیره‌های جنوبی، کویرهای متنوع، جنگل‌های پهناور و حتی شهرهای بزرگ را به‌عنوان گزینه ایده‌آل برای سفر خود انتخاب کنید.

    شناخت بهترین مقاصد پاییزی کشور به شما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید و یک سفر دلچسب را همراه خانواده خود تجربه کنید.

    جنگل النگدره گرگان کجاست؟

    جنگل النگدره یکی از جنگل‌های زیبای کشور است که در 5 کیلومتری گرگان قرار دارد. این جنگل منحصر‌به‌فرد در هر فصل زیبایی‌های متفاوتی دارد و شما را جذب خود خواهد کرد ولی در فصل پاییز دیدنی‌تر است.

    جنگل النگدره در دامنه جنگل‌های شمالی قرار دارد و مساحت آن 185 هکتار است. داخل این جنگل دیدنی شاهد آبشارها و چشمه‌های متعدد خواهید بود. علاوه بر این، درخت‌های متنوع، پوشش‌های گیاهی زیبا و آب و هوای تازه جنگل النگدره شما را مجذوب خود می‌کند. با توجه به این موضوع، اغلب گردشگران از جنگل النگدره گرگان به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد پاییزی کشور یاد می‌کنند.

    جاده سلامتی به‌عنوان جذاب‌ترین جاذبه تفریحی جنگل النگدره شناخته می‌شود. این جاده در روزهای زوج خالی از هر گونه وسیله نقلیه‌ای است و شما می‌توانید از ساعت 6 صبح تا 6 عصر در فضایی دلچسب، تمیز و دور از شلوغی پیاده‌روی کنید.

    ایستگاه دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات تفریحی النگدره است که برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری و عاشقان سلامتی راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید همراه خانواده خود در یک مسیر جنگلی پوشیده از گیاهان خاص دوچرخه‌سواری کرده و لذت ببرید.

    از دیگر جاذبه‌های این جنگل می‌توان به رودخانه قلاشی و چشمه‌های اطراف آن اشاره کرد. رودخانه قلاشی در بین جنگل‌های النگدره عبور می‌کند که سه چشمه دیگر نیز در کنار آن قرار دارند.

    صدای آرام بخش و دلنشین این چشمه‌ها در کنار طبیعت زیبای جنگل شما را مات خود خواهد کرد. در کنار طبیعت بکر، می‌توانید از محوطه تاریخی النگدره نیز دیدن کنید. طبق گفته کارشناسان تاریخی، جنگل النگدره قدمتی 1500 ساله دارد و پر از مناظر جذاب است. پس اگر عاشق فضاهای تاریخی هستید، محوطه تاریخی جنگل النگدره شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

    راهنمای سفر به طبیعت پاییزی النگدره

    دسترسی آسان یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد جنگل النگدره گرگان به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با روش‌های مختلف به شهر گرگان سفر کرده و از گردش در پارک جنگلی النگدره لذت ببرید. این جنگل در پنج کیلومتری جنوب غربی گرگان و در مسیر جاده ناهار خوران قرار دارد.

    بنابراین شما می‌توانید از شهرهای نزدیک با اتوبوس و ماشین سواری، از شهرهای دورتر با قطار و هواپیما به گرگان و سپس جنگل النگدره بروید.

    • سفر با هواپیما به گرگان

    اصلی‌ترین گزینه برای سفر به جنگل النگدره گرگان، سفر هوایی است. در صورتی که در شهرهای نسبتا دور از گرگان ساکن هستید، می‌توانید بلیط سفر هوایی گرگان را تهیه کرده و در کمترین زمان ممکن به این جنگل زیبا سفر کنید. هزینه بلیط هواپیما برای گرگان بر اساس مسافت سفر و نوع پرواز شما متفاوت خواهد بود.

    • سفر با اتوبوس به گرگان

    اگر می‌خواهید با آرامش از مسیر سفر لذت ببرید و جاذبه‌های دیگر را نیز مشاهده کنید، سفر با اتوبوس به گرگان گزینه مناسبی برای شماست. سفر با اتوبوس جذابیت‌های خاص خود را دارد و به شما این امکان را می‌دهد که با دوستان خود درباره زیبایی‌های مسیر گفتگو کنید. جهت سفر با اتوبوس باید ابتدا بلیط سفر تهیه کنید و سپس آماده سفر شوید.

    • سفر با قطار به گرگان

    سفر به گرگان هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید سفر کردن با قطار را نیز تجربه کنید. قطار همانند یک اتاق پر از امکانات است و شما می‌توانید لحظات شیرینی را طی سفر با آن ثبت کنید. بلیط‌های قطار نسبتا ارزان است و با تهیه آن می‌توانید خودتان را برای یک سفر هیجان‌انگیز همراه با دوستان آماده کنید.

    پس از رسیدن به شهر گرگان، باید ابتدا به بلوار ناهار خوران گرگان بروید. در ادامه با طی کردن مسافت 6 کیلومتری به جنگل النگدره می‌رسید و می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری داخل این جنگل زیبا بازدید کنید.

    نکات مهم قبل از سفر به النگدره

    طبیعت زیبا و مسیر آسان دسترسی به جنگل النگدره باعث می‌شود که گردشگران زیادی برای بازدید از آن داوطلب شوند. برای این که سفر لذت بخشی را به پارک جنگلی النگدره تجربه کنید، لازم است که یک سری نکات مهم را بدانید. این نکات مهم عبارت اند از:

    • تجهیزات لازم را همراه خود ببرید

    قبل از رفتن به جنگل النگدره گرگان باید تمام تجهیزات لازم برای سفر را آماده کنید. برای این کار لازم است که ابتدا نوع سفر و مدت اقامت در النگدره را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند که وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و در طول سفر با مشکل رو به رو نشوید. با توجه به سردی هوا و احتمال بارندگی در این فصل بهتر است که لباس‌های گرم و بارانی هم همراه خود داشته باشید.

    • قوانین سفر به جنگل النگدره را مطالعه کنید

    جنگل النگدره همانند هر مکان گردشگری دیگری دارای یک سری قوانین و مقررات خاص است. به‌عنوان مثال وسایل نقلیه در ساعت‌های خاص می‌توانند داخل پارک تردد داشته باشند. پس بهتر است قوانین جنگل را مطالعه و به‌طور کامل رعایت کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.

    • مراقب طبیعت زیبای جنگل النگدره باشید

    طبیعت گردی یکی از تفریحات جذاب است که خاطرات زیبایی به یادگار می‌گذارد. در این حین، باید مراقب طبیعت نیز باشید تا در آینده نیز بتوانید از آن استفاده کنید. برای مراقبت از طبیعت زیبای جنگل النگدره بهتر است که ظروف یکبار مصرف کمتر استفاده کنید، زباله‌ها را جمع کنید و شاخه‌های درختان را نشکنید.

    جنگل النگدره گرگان یکی از مکان‌های جذاب و محبوب برای گردشگری است. این جنگل زیبا دارای درختانی منحصر‌به‌فرد بوده و فضای بکری دارد. پارک جنگلی النگدره در جنوب غربی شهر گرگان قرار دارد و جزو بهترین مقاصد پاییزی کشور برای خوشگذرانی همراه خانواده یا دوستان است.

    شما در کنار لذت بردن از طبیعت زیبای جنگل النگدره از امکانات متنوع آن همچون دوچرخه سواری، جاده سلامتی (مخصوص پیاده‌روی)، زمین‌های بازی و خودروهای برقی استفاده کنید.

    این مکان گردشگری جذاب با فضای متفاوتی که دارد لحظات خاص و پر از آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر دنبال یک تجربه بی‌نظیر و تکرار نشدنی برای سفر در فصل پاییز هستید، جنگل النگدره بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید