با مارک و برند انواع کالسکه خارجی معتبر در دنیا آشنا شوید!

با مارک و برند انواع کالسکه خارجی معتبر در دنیا آشنا شوید!
راهنمای مطالعه

    پروسه خرید سیسمونی از سخت‌ترین و مهم‌ترین مراحلی است که هر پدر و مادری باید از سر بگذراند. اگرچه این پروسه شیرین است، اما اگر درست انجام نشود، به جز خسارات مالی می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به وجود بیاورد. کالسکه‌ها از اصلی‌ترین آیتم‌های سیسمونی به حساب می‌آیند و عموما اولین چیزی که والدین برای خرید آن اقدام می‌کنند، همین کالسکه است. تعدد برندهای مختلفی که در زمینه تولید وسایل حمل کودک فعالیت می‌کنند، باعث گیج شدن خانواده‌ها در انتخاب بهترین مارک کالسکه خارجی شده است، اما با این وجود شما می‌توانید با توجه به نکاتی که در ادامه این مطلب می‌آوریم، یک خرید منطقی، اصولی و ویژه داشته باشید.

    کالسکه نوزاد و انواع آن

    کالسکه از اصلی‌ترین وسایل مربوط به حمل‌ونقل کودک و نوزاد محسوب می‌شود که انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایط، محل زندگی و ...، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. انواع کالسکه نوزاد عبارت‌اند از:

    • کالسکه سنتی؛

    • کالسکه دوبل؛

    • کالسکه مسافرتی؛

    • کالسکه چتری؛

    • کالسکه ورزشی؛

    • و ...؛

    کدام برند، بهترین مارک کالسکه خارجی است؟

    برندهای بسیاری در زمینه تولید کالسکه و وسایل حمل‌ونقل نوزاد فعال هستند و شاید با وجود تعدد برندهای مختلف، انتخاب بهترین مارک کالسکه خارجی کمی سخت به نظر بیاید، اما شما می‌توانید با بررسی بهترین برندهای موجود و ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولاتشان، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. کالسکه‌های جویی، فیکشن، نونا، ببکو، مکسی کوزی، چیپولینو، کیکابو و ... را می‌توان بهترین مارک کالسکه خارجی دانست و شما می‌توانید با بررسی محصولات این برندها با توجه به قیمت کالسکه مد نظرتان و انتظاراتی که از این محصول دارید، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. خوشبختانه مجموعه سیسمونی مریم با ارائه بهترین و معروف‌ترین کالسکه‌های خارجی توانسته است خیال خانواده‌ها را از پروسه سخت خرید سیسمونی راحت کند.

    هنگام خرید کالسکه خارجی به چه نکاتی توجه کنم؟

    کالسکه‌ها انواع مختلفی دارند و برای اینکه بتوانید بهترین مارک کالسکه خارجی را خریداری کنید، ابتدا باید مناسب‌ترین نوع برای فرزند خود را انتخاب و سپس با رعایت نکات اساسی خرید خود را نهایی کنید. کالسکه‌های معمولی، کالسکه‌های ورزشی، کالسکه‌های مرکب، کالسکه‌های مسافرتی، کالسکه‌های عصایی و کالسکه‌های دوقلو، تنها بخشی از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید خریداری کنید. اما برای انتخاب بهترین نوع این کالسکه‌ها لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید و در نهایت مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

    اسکلت کالسکه را بررسی کنید

    ساختار کالسکه اولین چیزی است که هنگام خرید باید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید کالایی باکیفیت را خریداری می‌کنید. اسکلت کالسکه باید کاملا محکم و مقاوم باشد و حتما اتصالات مطمئنی داشته باشد. در صورتی که کوچک‌ترین سستی در اسکلت کالسکه احساس کردید، باید آن را تعویض کنید؛ چرا که ممکن است سلامت و امنیت کودک را به خطر بیندازد.

    ترمزها را چک کنید

    در زمان خرید کالسکه حتما باید ترمزها، چرخ‌ها و مکانیسم اثر ترمزها روی چرخ‌ها را چک کنید. چرخ‌های کالسکه باید به محض اقدام به ترمز بایستند و دیگر کوچکترین حرکتی نداشته باشند. اکثر کالسکه‌های موجود در بازار، دارای ترمزهای پایی هستند و می‌توانید به راحتی کالسکه را متوقف کنید. در این بین کالسکه‌های جاگیر، عموما ترمزهای دستی نیز دارند که برای برخی یک آپشن مهم محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که برای گرفتن ترمز نباید دشواری داشته باشید و باید بتوانید با یک حرکت در هر لحظه آن را متوقف کنید.

    وزن کالسکه را بررسی کنید

    حتما پیش از خرید، در حالت بسته و باز، کالسکه را بلند کنید تا مطمئن شوید در حمل آن خصوصا در جابه‌جایی‌های میان منزل و ماشین، رفت و آمد از پله‌ها و ... اذیت نمی‌شوید. والدینی که وقت بیشتری با کودک می‌گذارند، باید روی این مسئله تمرکز ویژه‌تری داشته باشد.

    با کالسکه مانور دهید

    توانایی مانور و حرکت با کالسکه، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در پروسه انتخاب بهترین مارک کالسکه خارجی باید مد نظر داشته باشید. در حقیقت شما باید بتوانید کالسکه حامل فرزندتان را به راحتی در یک مسیر مستقیم حرکت دهید و در صورت نیاز به تغییر مسیر به سرعت و بدون به وجود آمدن مشکلی، این کار را انجام دهید. چرخ‌های تعبیه‌شده در قسمت جلو و عقب کالسکه که بتوانند درست روی یک محور بچرخند، بهترین گزینه برای تغییر جهت کالسکه هستند. در پروسه خرید کالسکه از چرخش صحیح چرخ‌ها و قفل شدن آن‌ها نیز اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است شرایطی پیش بیاید که نیاز به قفل کردن چرخ‌ها و حرکت آن روی یک خط مستقیم بدون ذره‌ای انحراف داشته باشید.

    کالسکه حتما باید سایبان داشته باشد

    کالسکه نوزاد حتما باید یک یا دو سایبان قابل تنظیم داشته باشد تا از پوست حساس کودک در برابر تابش مستقیم خورشید، باد، باران، گردو غبار و ... محافظت کند. سایبان‌های ضد UV از کودک شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت خواهند کرد و سایبان‌های ضد آب برای روزهای بارانی و برفی کاربردی خواهند بود.

    ارتفاع دستگیره کالسکه را بررسی کنید

    ارتفاع دستگیره نقش مهمی در حرکت دادن کالسکه در معابر مختلف دارد. هنگام بررسی این نکته باید توجه داشته باشید که ارتفاع دسته کالسکه نباید به اندازه‌ای کم باشد که کمرتان را خم کند و نباید به اندازه‌ای زیاد باشد که باعث جمع شدن دست‌هایتان بشود. دستگیره کالسکه کاملا تا کمر یا کمی پایین‌تر از کمر شما باشد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی آن را هدایت کنید. ارتفاع اکثر کالسکه‌ها معمولا با توجه به میانگین قد بانوان طراحی‌ شده‌ است و اگر قد شما در محدوده میانگین قد بانوان نیست، حتما هنگام خرید سیسمونی باید این مسئله را مد نظر قرار دهید و سراغ گزینه‌هایی بروید که یا ارتفاع بیشتری دارند یا دستگیره‌شان قابل تنظیم است.

    تکیه‌گاه باید قابل تنظیم باشد

    پشتی، تکیه‌گاه یا صندلی کالسکه‌ای که خریداری می‌کنید، باید به راحتی تنظیم شود، زیرا نوزادان تا زمانی که کنترل کامل روی سر و گردن خود را نداشته باشند، باید در کالسکه بخوابند و اگر تکیه‌گاه قابلیت تنظیم نداشته باشد، ممکن است کودک دچار مشکلات تنفسی شود و در معرض خطرات این‌چنینی قرار گیرد. علاوه‌بر این صاف خوابیدن و قرار نگرفتن در پوزیشن مناسب خواب، باعث اختلال در روند رشد و شکل‌گیری ستون فقرات و ماهیچه‌های کودک می‌شود. این وضعیت ممکن است تا حوالی ۶ ماهگی که کودک توانایی کنترل سر و گردن خود را به دست می‌آورد، وجود داشته باشد. پس از این مدت‌ هم به هر حال شما نیاز خواهید داشت که گاهی کودکتان را در کالسکه بخوابانید و گاهی اجازه نشستن را به او بدهید. بنابراین تکیه‌گاه او باید قابلیت تغییر کامل را داشته باشد و بتواند در زوایای مناسب قرار بگیرد. حتی برخی از کالسکه‌ها امکان چرخش کامل به شکلی که کودک درست مقابل شما قرار بگیرد را دارند. حتما پیش از خرید، نحوه تغییر پوزیشن تکیه‌گاه را بررسی کنید، زیرا گاهی ممکن است کودک در آغوش شما باشد و مجبور باشید که با یک دست زاویه صندلی را تغییر دهید.

    تجهیزات ایمنی باید کامل باشد

    در خرید لیست سیسمونی شما باید ایمنی تک تک وسایل را مد نظر داشته باشید و کالسکه نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. حفظ امنیت کودک از مهم‌ترین کارهایی است که باید در خرید کالسکه انجام دهید و حتما می‌دانید که نوزادان و کودکان توانایی حفاظت از سلامت خود را ندارند و این پروسه کاملا بر عهده شما است. برای اینکه ببینید کدام کالسکه امن است، بهتر است به وضعیت چرخ‌ها، ترمزها، کمربند و جنس پارچه توجه کنید. برای مثال کمربند کالسکه باید مقاومت بالایی داشته باشد و در عین حال پارچه آن حساسیت‌زا نباشد. پارچه تکیه‌گاه و صندلی کالسکه نیز نباید سر باشد تا کودک کاملا روی آن فیکس شود. تجهیزات مربوط به محافظت از سر و گردن و پدهایی که متناسب با رشد کودک طراحی شده‌اند و در کالسکه تنظیم می‌شوند، می‌توانند به شما در حفظ امنیت کودک کمک کنند.

    پروسه خرید سیسمونی کودک، خصوصا وسایلی که به حمل‌ونقل او مربوط می‌شوند، باید با رعایت نکات ایمنی بسیاری انجام شود، چرا که این وسایل در طول روز ارتباط مستقیمی با رشد کودک دارند و اگر کالای باکیفیتی خریداری نشود، نه فقط متحمل پرداخت هزینه مجدد خواهید شد، که ممکن است سلامت کودک خود را نیز به خطر بیندازید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در صورتی که قصد خرید کالسکه را دارید، با رعایت نکات گفته‌شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید