محله‌های جذاب استانبول برای گردش را بشناسید

محله‌های جذاب استانبول برای گردش را بشناسید
راهنمای مطالعه

    بازدید از محله‌های استانبول و گشت‌وگذار در شهر، بخشی از برنامه تفریحی گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. در محله‌های زیبای استانبول می‌توانید هیاهوی مردم را از نزدیک مشاهده کنید و با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم این شهر آشنا شوید. اگر به کافه‌گردی علاقه دارید، قصد گرفتن عکس‌های به‌یادماندنی را دارید یا بلاگر هستید و به‌دنبال تولید محتوایی جذاب راهی استانبول شده‌اید، محله‌گردی باید بخشی از برنامه سفر شما باشد. برای انجام هرچه راحت‌تر این کار، بهتر است هتل هایی مانند هتل تریپ بای ویندهام تکسیم استانبول را برای اقامت انتخاب کنید که هم به محله‌های مهم شهر نزدیک است و هم دسترسی خوبی به وسایل نقلیه عمومی دارد. در ادامه، چند مورد از محله‌های خوب در شهر استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

    چرا گردش در محله‌های استانبول پیشنهاد می‌شود؟

    استانبول شهری آسیایی-اروپایی است و تحت‌تاثیر این موضوع، فرهنگ، بافت شهری، معماری و سبک زندگی در مناطق مختلف آن متفاوت است. درحالی‌که بخشی از این شهر تحت‌تاثیر فرهنگ آسیا، پیرو سنت‌ها است، بخشی دیگر فرهنگی غربی دارد و تاثیر اروپا در آن به‌خوبی قابل مشاهده است. یکی از مزایای مهم محله‌گردی در استانبول، آشنایی با این تفاوت فرهنگی و تماشای سبک زندگی مردم در نقاط مختلف از فاصله‌ای نزدیک است.

    ازطرفی، معماری کوچه‌ها و محله‌ها در بخش‌های مختلف، متفاوت است و درحالی‌که بعضی بخش‌ها خانه‌های رنگارنگ با سبک رومی و یونانی دارند، در بعضی بخش‌ها ساختمان‌های لوکس شبیه به کاخ شما را شگفت‌زده خواهند کرد. به همه این دلایل، گشت‌وگذار در محله‌های استانبول به مسافران این شهر توصیه می‌شود. البته انتخاب محله مناسب برای این کار اهمیت زیادی دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

    منطقه فاتح

    یکی از مناطق شیک استانبول واقع در بخش اروپایی این شهر، منطقه فاتح است. این منطقه که مردم محلی آن را به محله سلطان‌احمد می‌شناسند، جزو قدیمی‌ترین مناطق شهری استانبول است که با قدم‌زدن در آن تصور می‌کنید که در دوران عثمانی هستید. در این منطقه، جاذبه‌های متعددی وجود دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به کاخ‌موزه توپکاپی، بازار آراستا، آب‌انبار باسیلیکا، میدان اسب‌دوانی و ... اشاره کرد.

    منطقه بی‌اوغلو

    یکی دیگر از مناطق زیبای استانبول که برای محله‌گردی انتخابی مناسب است، منطقه بی‌اوغلو است. این منطقه نیز جاذبه‌های مختلفی دارد که با گردش در آن، یک روز به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد. این منطقه در میدان تکسیم قرار دارد و دسترسی مناسبی به خیابان استقلال، برج گالاتا و دیگر مناطق نزدیک به میدان تکسیم دارد که جزو مزایای آن محسوب می‌شود. از دیگر مزایای این منطقه می‌توان به وجود فروشگاه‌های مختلف در آن اشاره کرد که این محله را به بهترین منطقه برای خرید سوغات تبدیل کرده‌اند.

    محله چکورکوما

    یکی دیگر از محله‌های معروف و دوست‌داشتنی استانبول، محله چکورکوما است که به‌دلیل وجود فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی و کافه‌های دنج، هم در میان مسافران و هم در میان مردم محلی و شهروندان استانبول شهرت دارد. یکی از نکات جالب‌توجه درمورد این منطقه معماری خاص خانه‌های آن است. خانه‌های رنگی که با معماری قدیمی طراحی شده‌اند و قطعا توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

    در این منطقه نیز جاذبه‌هایی وجود دارند که ضمن گشت‌وگذار در محله می‌توانید زمانی را برای بازدید از آن‌ها نیز اختصاص دهید. یکی از جاذبه‌های این محله موزه بی‌گناهی است که توسط نویسنده برنده جایزه نوبل ایجاد شده است.

    محله کاراکوی

    اگر اهل کافه و رستوران‌گردی هستید و به امتحان‌کردن غذاهای خیابانی علاقه دارید، محله کاراکوی یکی از محله‌هایی است که باید از آن دیدن کنید. این منطقه که از سال 2012 و طی بازسازی‌های مختلف، جلوه‌ای متفاوت پیدا کرده و به یکی از زیباترین مناطق استانبول تبدیل شده، دارای کافه‌ها و رستوران‌های متعددی است که انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی در آن‌ها سرو می‌شوند. این محله برای عکاسی نیز یک لوکیشن مناسب است و قطعا تصاویر جذابی در آن ثبت خواهید کرد.

    بشیکتاش

    اگر اهل استانبول و ترکیه نباشید هم قطعا نام بشیکتاش برای شما آشنا است. هرچند بیشتر افراد این نام را با تیم فوتبال معروف ترکیه می‌شناسند؛ اما بد نیست بدانید که بشیکتاش نام یکی از مناطق شهر استانبول در کشور ترکیه نیز هست. این منطقه نزدیک به محله‌های دیگر است و با اقامت در آن می‌توانید دسترسی مناسبی به شهر داشته باشید؛ ازطرفی، در این منطقه جاذبه‌هایی مانند موزه، مسجد، کاخ‌های محلی و ... نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

    محله شیشلی

    یکی دیگر از محله‌های معروف استانبول که با اقامت در هتل تریپ بای ویندهام تکسیم استانبول می‌توانید دسترسی راحتی به آن داشته باشید، محله شیشلی است. این منطقه، شیک‌ترین هتل ها، به‌روزترین مراکز خرید و لاکچری‌ترین ساختمان‌ها را دارد و بیشتر شرکت‌های بین‌المللی شعبه خود را در آن تاسیس کرده‌اند. این منطقه امروزه به یکی از لوکس‌ترین مناطق استانبول تبدیل شده است.

    محله‌گردی، فرصتی برای آشنایی با استانبول

    هرچند استانبول یکی از گران‌ترین شهرهای ترکیه است؛ اما تمام تفریحات آن هزینه زیادی ندارند. برای مثال، محله‌گردی در استانبول یکی از تفریحات کم‌هزینه است که تجربه‌ای به‌یادماندنی و متفاوت را برای شما رقم می‌زند. محله‌های این شهر با ساختمان‌های رنگارنگ، کافه‌های خیابانی و ...، هر کدام نقشی در تاریخ و فرهنگ استانبول دارند.

    برای تجربه بهتر از گردش در شهر، انتخاب هتلی که دسترسی مناسبی به وسایل نقلیه داشته باشد، بسیار مهم است که در این مورد پیشنهاد ما هتل تریپ بای ویندهام تکسیم استانبول است. این هتل یکی از بهترین گزینه‌های رزرو هتل در استانبول ازنظر دسترسی و موقعیت مکانی است که رزرو آن از فلای تودی امکان‌پذیر است. در فلای تودی، می‌توانید انواع هتل های استانبول را رزرو کرده و ارزان‌ترین بلیط هواپیما استانبول را نیز خریداری کنید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید