برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم؟ (4 قرص پرفروش)

برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم؟ (4 قرص پرفروش)
راهنمای مطالعه

    چشم‌ها دریچه ذهن ما به جهان بیرون هستند. بدون چشم قادر نخواهید بود کارهای زیادی انجام دهید. ضعف بینایی، لذت دیدن زیبایی‌های جهان را از شما می‌گیرد. راز داشتن چشم‌های قوی مراقبت از آن‌ها است. تقویت کردن چشم با روش‌های مختلف می‌تواند به بینایی بهتر بیانجامد. در این میان قرص‌ها و ویتامین‌هایی هستند که به تقویت بینایی کمک می‌کنند. اگر از خود می‌پرسید برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم، به این مقاله و 4 قرص پرفروشی که در آن معرفی می‌شود، نگاهی بیاندازید.

    برای بینایی چه ویتامین هایی مفیدند؟

    چشم انسان را می‌توان مهمترین عضو مرتبط با دنیای  بیرون در بدن دانست. با دیدن قادر خواهید بود جهان هستی را بشناسید، ببینید، لذت ببرید، بخوانید و کار کنید. برای داشتن بینایی خوب باید چشم‌ها و عضلات را تقویت کنید. در کنار آن باید در رژیم غذایی خود از ویتامین‌های تقویت چشم استفاده کنید. این موضوع مخصوصا در بین مردم جهان سوم و کشورهای کمتر توسعه یافته باعث شده تا افراد زیادی دچار ضعف بینایی، شب کوری، کور رنگی و حتی نابینایی شوند.

    ویتامین اساسی برای بینایی ویتامین A است. سازمانی جهانی بهداشت اعلام کرد که سالانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار کودک در جهان به کمبود ویتامین A دچار می‌شوند. دیگر ویتامین‌ها شامل ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D و کاروتنوئیدها هستند. در ادامه درباره این ویتامین‌ها و اهمیت مصرف آن‌ها برای بینایی بیشتر می‌خوانید.

    از چشم‌ها می‌توان با مصرف مولتی ویتامین‌ها و قرص‌های تقویت بینایی محافظت کرد.

    • ویتامین A و اثر آن روی بینایی

    ویتامین A مستقیما روی قرنیه و شبکه عصبی چشم اثر دارد. این ویتامین با تاثیر روی رنگدانه‌های وارد شده به چشم، دید در نور کم را برای انسان ممکن می‌کند. به همین دلیل افرادی که دچار کمبود ویتامین A می‌شوند، در وهله اول با شب کوری سر و کار دارند.

    علت اصلی کمبود ویتامین A، سوء تغذیه است. به همین دلیل هم در آمار کمبود ویتامین A، کشورهای جهان سوم بیشتر وجود دارند. در این کشورها کودکان و زنان بیشتر در معرض شب کوری و در ادامه نابینایی ناشی از کمبود ویتامین A به علت سوء تغذیه قرار دارند.

    برای رساندن ویتامین A کافی به بدن باید از طریق مواد غذایی اقدام کرد. در سبزیجاتی مانند هویج، برگ سبزها مانند کاهو، کلم و بروکلی، تخم مرغ و میوه‌هایی مانند هندوانه، انبه، طالبی و نارنگی مقادیر مناسبی ویتامین A وجود دارد. همچنین از طریق قرص‌های ویتامینه و مکمل‌های تقویت بینایی نیز می‌توان ویتامین A را به مقدار کافی دریافت کرد.

    • ویتامین C؛ مقابله با زوال بینایی در سنین بالا

    ویتامین C از طریق ساخت کلاژن و حذف رادیکال‌های آزاد جلوی ابتلا به بیماری‌های زوال چشم مانند دژنراسیون ماکولا را می‌گیرد. این ویتامین از چشم در برابر رادیکال‌های آزادی که به ساختار قرنیه و  شبکیه آسیب می‌رسانند، محافظت می‌کند. مطالعات نشان داده مصرف روزانه این ویتامین تا ۲۵ درصد خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کاهش می‌دهد . همچنین تا ۷۵ درصد از ابتلا به آب مروارید با مصرف روزانه ویتامین C در امان خواهید بود.

    ویتامین C به طور کلی یکی از ویتامین‌های اساسی و مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. هر فرد در روز حداقل ۶۰ تا ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C باید مصرف کند. این ویتامین هم در مواد غذایی یافت می‌شود و هم انواع مکمل و مولتی ویتامین آن وجود دارد. برای کسانی که می‌پرسند برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم؟ یک پاسخ مناسب، مکمل‌ها و قرص‌های جوشان ویتامین C است.

    • ویتامین E؛ آنتی اکسیدان محافظ چشم

    یکی دیگر از ویتامین‌های مهم برای تقویت چشم ویتامین E است. این ویتامین که مانند ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، از چشم در برابر بیماری‌های بینایی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید محافظت می کند.

    بر این اساس ویتامین E یک ماده مغذی است که برای بینایی، تولید مثل و سلامت خون، مغز و پوست شما مهم است.

    Vitamin E is a nutrient that's important to vision, reproduction, and the health of your blood, brain and skin

    طبق تحقیقات انجام شده کسانی که در رژیم غذایی خود یا با مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها روزانه 20 گرم بیشتر از سایر افراد ویتامین E دریافت می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر از بقیه در معرض بیماری‌های چشمی مخصوصا دژنراسیون ماکولا قرار دارند.

    • کاروتنوئیدها؛ عامل محافظت از چشم ها

    کاروتنوئیدها نوعی آنتی اکسیدان هستند که به عنوان رنگدانه در شبکیه چشم یافت می‌شوند. دو عضو مهم این خانواده لوتئین و زیگزانتین است که در قرص‌های تقویت چشم استفاده می‌شود. این دو ماده بیشتر در ماکولای شبکیه چشم کار خود را انجام می‌دهند.

    آن‌ها از چشم در برابر نور خورشید، اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز محافظت می‌کنند. به لوتئین عینک آفتابی طبیعی چشم نیز گفته می‌شود. رساندن این دو ماده به بدن به مقدار روزانه ۱۰ میلی‌گرم از چشم‌ها در برابر آب مروارید محافظت کرده و پیشرفت آن را در مبتلایان کم می‌کند. غذاهای دریایی، سبزیجات و میوه‌ها سرشار از کاروتنوئیدهای مفید برای بینایی هستند. 

    • ویتامین های گروه B؛ کمک به تقویت بینایی

    خانواده ویتامین B برای تقویت قوای بینایی مفید هستند. اعضای این خانواده هم نقش آنتی اکسیدانی دارند و هم در کاهش استرس موثرند. به علاوه با التهاب‌خا مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند عفونت‌ها و بیماری‌ها به چشم برسند. تحقیقات نشان می‌دهد این خانواده نقشی مهم در جلوگیری از ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا دارند.

    قرص های تقویت چشم و نحوه مصرف آن ها

    برای آن که بهترین قرص‌های تقویت چشم را پیدا کنید در وهله اول آزمایش دهید. این آزمایش می‌تواند چکاپ ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن باشد یا چکاپ بینایی. در حالت اول اگر بدنتان دچار کمبود ویتامینی مرتبط با بینایی باشد باید از پزشک بپرسید برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم؟ در بینایی سنجی نیز اگر کاهش دید، یا خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی تشخیص داده شود، در ابتدا دارو تجویز شده که در صورت اجازه پزشک داروهای مکمل تقویت بینایی نیز می‌توانید استفاده کنید.

    نحوه مصرف هر قرص ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. اگر قرص تقویت بینایی توسط پزشک تجویز شده باشد، آن را طبق دستور مصرف کنید.

    ۴ قرص معروف برای تقویت بینایی

    چشم‌ها اعضای حساسی هستند که صرفا با پرسش برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم، نمی‌توانید یک قرص را انتخاب کنید. برای انتخاب قرص تقویت بینایی باید نیاز خود را بدانید، سپس با مراجعه به پزشک یا مشاور داروخانه از آن‌ها مشورت بگیرید. در ادامه 4 قرص پرفروش در داروخانه داروهوم را با نحوه مصرف آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

    • سافت ژل امگا ویژن دانا: این قرص به عنوان بهترین قرص امگا 3 در کنار ویتامین C و E حاوی امگا۳ است که در تقویت چشم نقش موثری دارد. این قرص از چشم‌ها در برابر آسیب‌های نور خورشید، استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. بزرگسالان روزانه دو عدد از این قرص را همراه آب کافی مصرف کنند.
    • کپسول ویتامین A یوروویتال: در هر کپسول از این محصول، 800 میکروگرم ویتامین A وجود دارد. این مقدار از ابتلا به بیماری‌های بینایی مخصوصا شب کوری جلوگیری می‌کند. این قرص بهتر است همراه وعده‌های غذایی مصرف شود. روزانه یک عدد مجاز است.
    • کپسول چشم اوژن یوروویتال: این قرص حاوی ویتامین A، زینک و نیاسین جهت تقویت چشم است. همچنین لوتئین، ویتامین C و ویتامین E دارد که برای افزایش قدرت بینایی و محافظت از چشم مفید است. این قرص باید روزانه یک عدد همراه وعدههای اصلی غذا مصرف شود.
    • کپسول آی ویت پلاس هلث اید: این محصول حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای محافظت از چشم‌ها است. قرص آی ویت از بروز عفونت و خشکی در چشم‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف این کپسول برای افراد بالای 12 سال یک عدد روزانه مجاز است که با دستور و اجازه پزشک می‌توان آن را تا دو عدد افزایش داد.

    توجه داشته باشید که برخی از این مکمل‌ها ممکن است تداخلات دارویی مخصوصا با داروهای با پایه روغنی داشته باشند. برخی ترکیبات این داروها نیز برای افراد ایجاد حساسیت موقتی می‌کند که به مرور زمان رفع می‌شود. با این حال باید هرگونه تغییرات را به پزشک خود اطلاع دهید.

    سخن آخر

    قرص‌های پرفروش تقویت بینایی می‌توانند از بروز آسیب‌های چشمی و بیماری‌های مرتبط به چشم جلوگیری کنند. علاوه بر این در تقویت بینایی و بهبود عملکرد چشم نیز موثر هستند. زمانی که می‌پرسید برای تقویت چشم چه قرصی بخوریم؟ باید در وهله اول از میزان ویتامین‌های بدن خود و سپس نیازی که چشمانتان به این قرص‌ها دارند، آگاه باشید.

    به دلیل این که چشم‌ها اعضای حساسی هستند نمی‌توانید بیخود و بی جهت و بدون نیاز به دارو، اقدام به مصرف دارو کنید. حتی اگر این قرص‌ها مکمل و مولتی ویتامین باشند و نقش کمک درمانی ایفا کنند. چرا که در صورت بروز مسمومیت‌های ویتامینی ممکن است با آسیب و خطر مواجه شوید. همچنین برای خرید این مکمل ها باید از مراکز معتبر اقدام کنید.

    داروهوم به شما کمک می کند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید و با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید، لذت خرید اینترنتی را تجربه نمایید

    پیدا کردن دارو در این زمان اگر نیاز به نسخه نداشته باشد، کار آسانی شده است. با شناخت بزرگترین داروخانه مجازی ایران کجاست، دیگر نگران پیدا کردن مکمل‌ها، مولتی ویتامین‌ها و محصولات بهداشتی و مراقبتی خود نخواهید بود.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید