بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ و شیائومی

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ و شیائومی
راهنمای مطالعه

    بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ و شیائومی کدام است؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران پیش از خرید گوشی زیر ۱۰ میلیون از خود می‌پرسند. در ادامه ۴ مدل از بهترین موبایل ۱۰ میلیونی را معرفی کرده‌ایم که از نظر دوربین و پردازنده برای گیم پرفروش ترین گزینه‌ها بوده‌اند.

     

    بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون سامسونگ

    سامسونگ محبوب‌ترین برند گوشی در بازار میان‌رده است اما در لیست گوشی تا ۱۰ میلیون تنها یک نماینده دارد. گلکسی A34 دیگر گوشی پرفروش سامسونگ در این سطح بود اما در اوایل اردیبهشت قیمت آن از ۱۰ میلیون بیشتر شده و در فهرست غایب است.

    بهترین بسته اینترنت همراه اول

     

    سامسونگ گلکسی A25؛ بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون

    بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون

    گلکسی A25 از نظر ظاهری شبیه به مدل‌های گران‌قیمت و حتی پرچمداران سری S24 است و نسبت به نسل قبل پیشرفت زیادی کرده است.

    • این گوشی از تراشه اختصاصی Exynos 1280 بهره می‌برد که در بنچمارک‌‌های انتوتو و گیک‌بنچ به ترتیب با نمرات ۴۷۰ هزار و ۱۹۰۰ رقبای هم قیمت را کنار می‌زند. مهمتر از آن در محاسبات GPU و تست 3DMark هم تراشه‌های اسنپدراگون ۴ نسل ۲ و دیمنسیتی ۷۰۲۰ را به عنوان نزدیک‌ترین رقبا با فاصله شکست داده است.
    • همانطور که در بررسی گلکسی A25 دیدیم، این تراشه نسبتا قدرتمند در کنار ۸ گیگابایت رم امکان اجرای روان بازی Call of Duty mobile با تنظیمات گرافیکی متوسط و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را ممکن می‌کند.
    • نمایشگر سوپر آمولد ۶.۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، تراکم ۳۹۶ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی هم لذت اجرای بازی‌های سریع را دو چندان می‌کند.
    • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همانی است که در گلکسی A24 دیده بودیم و تصاویر با جزییات و غنای رنگی بالا ثبت می‌‌کند. فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم قابلیت دیگری است که در گوشی‌های رقیب شاهد آن نیستیم.
    • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی A25 با استفاده عادی برای بیشتر از یک روز کفایت می‌کند. در جعبه بهترین گوشی سامسونگ زیر ۱۰ میلیون خبری از شارژر نیست و باید آن را جداگانه بخرید که حدود ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

     

    بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون شیائومی

    شیائومی در لیست موبایل زیر ۱۰ میلیون پر قدرت ظاهر شده و با ۳ مدل مختلف حضور دارد که هر کدام نیازهای گروهی از کاربران را پوشش می‌دهند.

     

    ردمی نوت ۱۳ 4G، بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون از نظر دوربین

    بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون از نظر دوربین

    اگر دنبال خرید گوشی تا ۱۰ میلیون شیائومی با دوربین خوب هستید، پیشنهاد ما ردمی نوت ۱۳ 4G است.

    • از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با ترکیب پیکسل‌های مجاور جزییات زیاد، کنتراست بالا و داینامیک رنج مناسبی دارد. رنگ‌ها طبیعی است و هرچند بافت‌های پیچیده مثل درختان کمی سافت می‌شود اما چهره‌ها در مجموع چشم‌نواز از آب درمی‌آید.
    • خروجی دوربین در شب و نور کم هم مناسب بوده و سطح جزییات و کنتراست از حد انتظار بالاتر است. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است و عملکردی در حد دیگر گوشی‌های میان‌رده شیائومی دارد.
    • این گوشی از نمایشگر با کیفیت امولد با وضوح فول‌اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز برخودار است که با سطح روشنایی ۱۸۰۰ واحدی زیر نور مستقیم هم به خوبی دیده می‌شود. جالب اینجاست این مدل به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده که سرعت و دقت مناسبی هم دارد.
    • شیائومی برای آن پردازنده اسنپدراگون ۶۸۵ را در نظر گرفته که در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عملکرد مناسبی هم دارد. خشاب کارت حافظه هم برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.
    • تامین شارژ بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که با شارژ سریع ۳۳ واتی سازگاری دارد. این گوشی با وزن ۱۸۹ گرمی و طراحی تخت بسیار خوش دست بوده و گواهی مقاومت در برابر آب IP54 هم دارد.

     

    پوکو M6 پرو شیائومی، بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون از نظر باتری

    بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون از نظر باتری

    برای کسانی که به باتری گوشی بیشتر از هر چیزی اهمیت می‌دهند، پوکو M6 پرو یک گوشی خوب تا ۱۰ میلیون است.

    • باتری این مدل مثل اغلب گوشی‌های شیائومی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است اما با شارژ سریع ۶۷ واتی در ۴۰ از صفر تا صد شارژ می‌شود.
    • علاوه بر توان شارژ بالا، شیائومی این گوشی را به پردازنده Helio G99 مجهز کرده که با وجود کارایی مناسب، مصرف شارژ پایینی دارد و در تست باتری نانوریویو امتیاز ۸۷ را از ۱۰۰ کسب کرده است. البته شارژدهی مناسب تنها مزیت این گوشی نیست و در دیگر بخش‌ها هم درخشان ظاهر شده است.
    • از سیستم عامل اندروید ۱۳ بهره می‌برد و در صف انتظار رابط کاربری جدید شیائومی یعنی HyperOS قرار دارد. 
    • نمایشگر Poco M6 Pro یک پنل ۶.۶۷ اینچی امولد با وضوح فول‌اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است که رنگ‌‌ها را عمیق و دلپذیر به تصویر می‌کشد. گردش بین منوها بسیار روان است و اپ‌ها با سرعت بالایی اجرا می‌شوند .
    • چیدمان دوربین اصلی سه‌گانه و شامل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی 1/2.0 اینچی با لنز واید معادل ۲۵ میلی‌متری است که تصاویر جذاب و درخشان ثبت می‌کند. دوربین سلفی هم مطابق معمول گوشی‌های پوکو ۱۶ مگاپیکسلی است.

     

    شیائومی پوکو X5 5G؛ نمایشگر عالی

    گوشی تا ۱۰ میلیون با نمایشگر خوب

    اگر در خرید موبایل زیر ۱۰ میلیون کیفیت نمایشگر از هر جیز برایتان مهم‌تر است، سراغ پوکو X5 5G بروید که با پنل سوپر امولد خود شما را در نور و رنگ غرق می‌کند.

    • صفحه ۶.۶۷ اینچی این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل کنتراست بالایی داشته و به صورت نرم‌افزاری محتوای دالبی ویژن یا HDR10 را دیکود می‌‌کند.
    • حداکثر سطح روشنایی نمایشگر به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد که از رقبای همرده بالاتر است و مشاهده صفحه زیر نور مستقیم را آسان می‌‌کند.
    • در بررسی معایب پوکو X5 دیدیم که تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ در کارهای روزمره سریع و روان است اما در بازی‌ها چنگی به دل نمی‌زند و اجرای گیم‌های سنگین مثل پابجی و گنشین ایمپکت با افت فریم و لگ همراه است.
    •  دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آن با فوکوس خودکار PDAF و لرزشگیر اپتیکال تصاویری با جزییات دقیق و رنگ‌های درخشان ثبت می‌کند. البته در برخی سناریوها تصاویر با نویز همراه شده و از کنتراست کاسته می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم عملکردی معمولی و در حد انتظار دارد.
    • این مدل هم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی متکی است که شارژدهی بسیار مناسبی دارد و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌‌های آن شامل جک ۳.۵ میلی‌متری، رادیو FM و فرستنده مادون قرمز برای کنترل تلویزیون است.

     

    گوشی آنر تا ۱۰ میلیون

    آنر در این لیست تنها یک نماینده دارد که طراحی خاص و دوربین با کیفیت از ویژگی‌های شاخص آن است.

     

    آنر ۹۰ لایت

    گوشی آنر تا ۱۰ میلیون

    این گوشی که سال قبل معرفی شد، بدنه‌ای باریک با قطر ۷.۵ میلی‌متر و و وزن سبک ۱۷۹ گرمی دارد. پنل پشتی آن طراحی خاصی دارد و ماژول دوربین اصلی به شکل یک ذوزنقه طراحی شده است.

    • آنر ۹۰ لایت از نمایشگر ۶.۷ اینچی با وضوح فول‌اچ‌دی و نرخ رفرش ۹۰ هرتز برخودار است. هرچند پنل LCD دارد اما کیفیت و کنتراست قابل قبولی از خود نشان می‌دهد.
    • مزیت این گوشی حاشیه‌های بسیار باریک است که ظاهری جذاب به آن بخشیده‌اند. حسگر اثر انگشت روی لبه کناری با کلید پاور یکپارچه شده و سرعت مناسبی در بازگشایی قفل صفحه دارد.
    • آنر برای این گوشی تراشه دیمنسیتی ۶۰۲۰ را انتخاب کرده که توانی در حد Helio G99 دارد و برنامه‌ها و بازی‌های متوسط را به راحتی اجرا می‌کند.
    • دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی تصاویر با سطح جزییات و غنای رنگی مناسبی ثبت می‌کند و قادر به تصویربرداری 1080p است.
    • بهترین گوشی آنر تا ۱۰ میلیون باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که برای یک روز شارژ کافی را فراهم می‌کند و با توان ۲۲.۵ واتی سازگار است.

    در آخر

    در این مطلب ۵ مدل از بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون را معرفی کردیم که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. اگر دنبال گوشی خوب سامسونگ زیر ۱۰ میلیون هستید، بهترین انتخاب گلکسی a25 است. در صورتی که شیائومی را ترجیح می‌دهید، سه مدل پوکو M6 پرو، پوکو X5 و ردمی نوت ۱۳ 4G را معرفی کردیم که انتخاب از بین آنها بر اساس اولویت‌ها و نیازهای شما صورت می‌گیرد. 

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید