بهترین هدیه برای کودک چه بخریم؟ ۱۵ پیشنهاد برای پسربچه و دختربچه

بهترین هدیه برای کودک چه بخریم؟ ۱۵ پیشنهاد برای پسربچه و دختربچه
راهنمای مطالعه

    خرید کادو برای کودک چه پسر بچه باشد و چه دختر بچه، کار آسانی نیست. بهترین کادو برای کودکان باید آنها را سرگرم کرده یا کمک کند دنیا را بهتر درک و تجربه کنند. این مقاله از «درجه» به شما کمک می‌کند، بهترین کادو را برای پسر بچه یا دختر بچه دلبندتان بخرید.

    خرید کادو برای کودک چه یک پسر بچه یک ساله تو دل برو باشد و چه دانش آموز کلاس اولی، همیشه جالب و سرگرم کننده است چون ما را هم به دنیای کودکی می‌برد. تنوع بالای محصولاتی مثل اسباب بازی، گجت‌های سرگرم‌کننده، محصولات کمک آموزشی و حتی لباس‌های دخترانه و پسرانه کار خرید هدیه مناسب برای کودک را سخت می‌کند. برای اینکه کارتان راحت‌شود، ابتدا نکات مهم در انتخاب بهترین کادو برای دختر و پسربچه را معرفی کرده و سپس چند پیشنهاد جذاب ارائه می‌کنیم. پیش از این فهرست بهترین هدیه روز پدر و بهترین هدیه روز زن را هم معرفی کرده بودیم.

    هدیه برای کودک: مدل‌‌های کاربردی

    وقتی برای کودک‌تان چیزی را که دوست دارد می‌خرید، هدیه‌تان برای او ارزشمند می‌شود. برای اینکه بدانید کودک‌تان واقعا چه می‌خواهد، باید وقت بگذارید و به حرف‌های او با دقت گوش کنید و اشتیاق‌شان به چیزی را کاملا درک کنید. به‌ جای اینکه برای آنها اسباب‌بازی‌های مد روز را بخرید، چیزی بگیرید که آن را واقعا دوست دارند و از آن استفاده کرده و لذت می‌برند. سراغ خرید کادو برای کودک نروید که علاقه‌ای به آن ندارد و تبدیل به یک «هدیه ناامیدکننده» شود. البته لازم نیست حتما هدیه‌ای گرانقیمت برای کودک بخرید. انواع هدیه ارزان برای کودک در بازار وجود دارد که می‌توانند آنها را خوشحال کنند.

    کودکان معمولا خواهان نوعی اسباب‌بازی یا وسیله سرگرمی هستند. از این وسایل می‌توان به اسبا‌ب‌بازی‌هایی که در فضای باز می‌توانند با آنها بازی کنند یا در خانه سرگرم‌شان می‌کنند اشاره کرد. اسباب‌بازی‌های الکترونیکی یا چوبی‌های کلاسیک و حتی هدیه‌ای که کمی در آن ماجراجویی نهفته باشد هم آنها را خوشحال می‌کند. البته جعبه‌ابزار، مجموعه ساختمان‌سازی یا یک دوست عروسکی مخملی هم برایشان شادی‌بخش است.

    ۱. ست اسباب بازی لوازم خانه مدل خانه عروسکی

    خانه عروسکی

    این ست اسباب‌بازی با تکه‌های زیادی از لوازم متنوع خانه یک انتخاب خوب به عنوان خرید هدیه یا کادو تولد دختر بچه است. کودک با این خانه عروسکی می‌تواند نقش‌های متعددی بازی کند و خلاقیت او شکوفا شود. یا با حرکت دادن لوازم کوچک داخل خانه، مهارت‌های ظریف حرکتی و همچنین هماهنگی بین چشم‌ها و دست‌هایش افزایش ‌یابد. او می‌تواند داستان‌های فانتزی برای خانه عروسکی و شخصیت‌هایش بسازد و بدین‌ترتیب مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی او هم رشد بسزایی خواهد داشت.

    ۲. اسباب بازی مدل N IN ATM Machine

    ATM

    این اسباب‌بازی آموزنده شبیه دستگاه‌های خودپرداز ATM درست شده و مشابه نوع واقعی آن است. کودک‌تان با این نوع اسباب بازی می‌تواند روش استفاده از عابربانک‌ها را به‌خوبی بیاموزد. این وسیله، موزیکال است و لیزر تست پول، حسگر اثر انگشت، کارت اعتباری، پول نقد، ورودی پول کاغذی و سکه هم دارد. این دستگاه با رمز کار می‌کند و اگر کودک‌تان رمز را اشتباه بدهد، دستگاه خطای اشتباه بودن رمز را می‌دهد و کودک نمی‌تواند پولی برداشت کند. با این اسباب‌بازی، کودک‌تان نه‌تنها استفاده از دستگاه ATM را یاد می‌گیرد، ساعت‌ها هم سرگرم می‌شود.

    مطلب مرتبطبازی‌ فکری مفید و مناسب برای کودکان یک تا ۱۰ سال کدامند؟

    ۳. اسباب بازی مدل آتش نشانی

    ست آتش‌نشانی

    با این اسباب‌بازی، کودک‌تان می‌تواند در نقش یک آتش‌نشان قرار بگیرد و از طریق بازی متوجه شود، آتش‌نشان‌ها چه وظایفی دارند و در این حرفه چه کارهایی انجام می‌دهند. این هدیه برای هر دو جنس دختر و پسر مناسب است. این اسباب‌بازی و انواع مشابه آن، مثل ابزارهای پزشکی، فنی و غیره که درباره مشاغل گوناگون است، کودکان را از همان دوران کودکی به حرفه‌های مختلف آشنا می‌کند و کم‌کم ایده اینکه در آینده می‌خواهند چه کاره شوند در آنها شکل می‌گیرد.

    ۴. اسباب بازی چوبی مدل کامیون

    کامیون چوبی

    این نوع اسباب‌بازی‌ها هدیه مناسب کودک خردسال است. به دلیل جنس چوبی‌شان، گوشه‌های تیز ندارند و دست‌های ظریف کودک‌تان صدمه نمی‌بیند. بیشتر کارهای چوبی کودکان مانند این کامیون، با روغن‌های پوششی مطابق استانداردهای جهانی کودک روکش می‌شوند. بدین‌ترتیب کودکان بسیار کوچک که تمایل به لمس اسبا‌ب‌بازی‌ها با دهان دارند،‌ در معرض مواد سمی روکش‌های غیراستاندارد قرار نمی‌گیرد.

    خرید کادو برای پسر بچه و دختر بچه از جنس چوب مزایای دیگری هم دارد؛ مثلا برخلاف اسباب‌بازی‌های الکترونیکی نویز و امواج مضر ندارد و کودک را وادار به تحرک و صرف انرژی می‌کند. درضمن به‌دلیل بی‌صدا بودن، قوه تمرکز و تخیل کودک را بالا می‌برد. همچنین مواد پلاستیک ممکن است کودک را به خطر اندازد.

    همچنین قطعات این کامیون چوبی از هم جدا نمی‌شوند و کودک‌تان را در خطر خفگی ناشی از قورت دادن قطعه اسباب‌بازی قرار نمی‌دهند.

     توجه: برای نوزادان و خردسالان که وسایل مختلف را به دهان می‌برند، خرید اسباب‌بازی‌هایی با قطعات مختلف کوچک توصیه نمی‌شود. زیرا احتمال بلعیدن و گیر کردن این وسایل در گلوی آنها وجود دارد.

    ۵. اسباب بازی مدل آشپزخانه چوبی

    آشپزخانه چوبی

    خرید لوازم خانه مثل آشپزخانه چوبی  به عنوان هدیه برای کودک مناسب است. گاهی‌اوقات پیش می‌آید که کودکان به سراغ وسایل آشپزخانه می‌روند و این کار ممکن است آنها را به خطر اندازد. اما با خرید این نوع اسباب‌بازی، کودک می‌تواند بدون اینکه صدمه‌ای ببیند، کار با لوازم موجود در آشپزخانه را یاد بگیرد و کنجکاوی‌اش برطرف شود.  

    کادو برای کودک: مدل‌های آموزنده

    خرید کادو برای کودک از بین اسباب‌های آموزنده هم یک انتخاب مناسب است. کودکان برای یادگیری مفاهیم مختلف به وسایل کمک‌آموزشی نیاز دارند. مثلا، ممکن است آنها رفتن به کودکستان یا مدرسه را آغاز کرده باشند و باید یکسری موضوعات را بیاموزند. در این زمان بازی‌های آموزشی و فکری در بالا بردن قدرت تفکرشان تاثیر بسزایی دارند.

    البته وسایل دیگری هم که او نیاز دارد، می‌توانید برایش بخرید. از این وسایل می‌توان به کیف، ساعت مچی، کفش، عطر و ادکلن، عینک‌ آفتابی،‌ ظرف غذا یا وسیله‌ای تزیینی برای اتاق او اشاره کرد. گجت‌های آشپزخانه، ابزارهای سازماندهی یا وسایل خودمراقبتی (که مفاهیم مراقبت از خود را به کودک می‌آموزد) از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توان به کودکان داد. درواقع این هدایا اهداف کاربردی دارند و قدرت تفکر و مهارت کودکان را بالا می‌برند. همچنین زیورآلات به‌ویژه نوع بدلی و رنگی آنها توجه دختربچه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

    ۱. اسباب بازی مدل بازی هزارتوی تعادلی ماز

    ماز

    هزارتوی تعادلی یا ماز، نوعی بازی مهارتی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است که فرد با جابه‌جا کردن گوی درون بازی و گذشتن از موانع، مهارت خود را به نمایش می‌گذارد. در واقع این نوع بازی‌ها پس از مدتی، هماهنگی بین چشم و دست کودک را بهبود می‌بخشد.

    در ضمن پشت این محصول، صفحه بازی مار و پله قرار داده شده است تا کودکان علاوه‌بر این هزارتوی تعادلی، بازی دیگری برای سرگرم شدن در دسترس داشته باشند.

    ۲. اسباب بازی موزیکال مدل پیانو پایه‌دار و میکروفون

    پیانو

    قیمت این اسباب‌بازی گران است اما خرید آن به عنوان کادو تولد برای دختربچه قدرت خلاقیت هنری کودک‌تان را شکوفا ‌می‌کند. یادگیری و نواختن موسیقی تاثیر بی‌نظیری روی تمام جنبه‌های رشد کودک، از جمله مهارت‌های خواندن، تفکر، اجتماعی-احساسی، موتورهای حرکتی و زبان می‌گذارد. موسیقی به بدن و ذهن کودک کمک می‌کند تا هر دو با هم به‌درستی کار کنند. قرار دادن کودکان در معرض موسیقی در سال‌های رشد به آنها در یادگیری اصوات و معانی کلمات کمک بسیاری می‌کند.

    کودک با این اسباب‌بازی، که پیانوهای واقعی را تداعی می‌کند، می‌تواند نواختن آهنگ‌های ساده‌ای را بیاموزد و از همان دوران کودکی، تجربه خوبی از موسیقی داشته باشد.

    ۳. انواع پازل‌ها و بازی‌های فکری

    پازل‌ها بهترین بازی برای کودکان نوپا و کمی بزرگتر در یادگیری مهارت‌های حرکتی ظریف هستند. پیدا کردن قطعات پازل و چیدن درست آنها کنار یکدیگر ماهیچه‌های دست‌ها و مچ‌های کودک‌تان را به حرکت وامی‌دارد. همچنین انتخاب صحیح قطعه پازل و قرار دادن آن در جای خودش، مهارت‌های هماهنگی بین چشم و دست را بالا می‌برد.

    درضمن با استفاده از پازل‌ها می‌توان یکسری مفاهیم را به کودکان آموزش داد. مانند پازل حروف الفبا یا نقشه‌های کشورها.

    پازل

    توجه: هنگام خرید برای کودکان نوپا و خردسال، پازل‌هایی بخرید که قطعات آن بزرگ باشد و کودک نتواند آنها را در دهان بگذارد و در خطر خفگی قرار گیرد.

    بازی‌های فکری یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید برای کودک‌تان تهیه کنید. البته این بازی‌ها طرفدارهای متعددی از هر گروه سنی (کودک، نوجوان و بزرگسال) دارد. این بازی‌ها قدرت تفکر کودکان را بهبود بخشیده و پس از مدتی آنها می‌توانند به‌راحتی روابط بین موضوعات مختلف را درک کرده و برای مشکلات زندگی خود راه‌حل‌های مناسبی پیدا کنند.

     از این بازی‌های فکری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    بازی فکری دست چین

    دست‌چین

    این مدل از هدیه برای کودک یک بازی فکری که چهار نفره است اعتمادبه‌نفس کودک را افزایش داده و به او یاد می‌دهد احساسات آنی و هیجان‌های خود را کنترل کند. همچنین سرعت عمل و توانایی‌های کودک محک زده می‌شود. در این بازی بازیکنان باید خیلی سریع لیوان‌های خود را روی کارت‌ها به‌طور صحیح بچینند و هر کس کار خود را زودتر تمام کرد، باید زنگ را به صدا درآورد. بدین‌ترتیب او برنده آن دور از بازی خواهد شد. برنده نهایی هم کسی است که کارت‌های بیشتری جمع کرده باشد.

    بازی فکری مونوپولی

    ایروپولی

    موضوع این بازی که در ایران به نام ایروپولی و روپولی هم شناخته می‌شود، تلاش بازیکن‌ها برای به دست گرفتن انحصاری خانه‌های خاص در زمین بازی است. بررسی‌ها نشان داده که بیش از ۷۵۰ میلیون نفر در دنیا، این بازی را از زمان معرفی‌اش به بازار در سال ۱۹۳۵ تاکنون انجام داده‌اند. با این بازی فکری، کودک‌تان با هنر خرید، فروش و پس‌انداز آشنا و مهارت‌های ریاضی‌اش تقویت می‌شود.

    ۴. ساعت مچی یا دیواری

    ساعت دیواری کودک

    ساعت مچی یا دیواری هم هدیه‌ باارزشی برای کودکان است. کودکان خردسال با استفاده از ساعت، می‌توانند مفاهیم زمان را یاد بگیرند. در ضمن ساعت به آنها کمک می‌کند مغزشان را به‌ کار گرفته و آن را  ورزش دهند و مفاهیمی عمیق‌تر ریاضیات مانند کسرها و الگوها را بهتر بیاموزند.

    همچنین کودک‌تان با داشتن ساعت می‌تواند نظم داشتن در کارها را هم تمرین کند و در آینده فرد منظم‌تری باشد.

    بهترین کادو برای کودک لباس

    موقع خرید لباس برای کودک، به‌ویژه اگر به عنوان هدیه باشد، باید سلیقه منحصربه‌فرد و استایل کودک‌تان را بدانید. ممکن است خریدن لباسی که طرح‌های جالب کودکانه یا شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودک‌تان را  روی آنها داشته باشد، سخت و وقت‌گیر باشد. اما مطمئن باشید این تلاش ارزش بسیاری دارد و کودک‌تان را شاد می‌کند. درضمن یادتان باشد هرگز لباسی را که کودک‌تان دوست ندارد، نخرید. مسلما او آن لباس را نخواهد پوشید و فقط پولتان را هدر داده‌اید.

    همچنین لباسی که برای کودک‌تان می‌خرید باید راحت باشد. لباس‌های تنگ که قدرت تحرک را از آنها می‌گیرد، مناسب کودکان نیست.

    مطلب مرتبط۲۴ ایده خرید کادو برای دوست صمیمی

    کادو کتاب برای پسر بچه و دختربچه

    خریدن کتاب برای کودکان، حتی از همان ماه‌های اول زندگی‌شان، تاثیر بسزایی در آموزش او دارد. درواقع بنابه گفته محققان، خواندن کتاب برای کودکان از همان زمان که او را از بیمارستان به خانه می‌آورید مفید است. خواندن کتاب برای نوزاد باعث می‌شود که شما و کودک‌تان پیوندی باارزش و عالی برقرار کنید. در ضمن خواندن کتاب در رشد مغز و زبان‌ کودکان بسیار اثرگذارست.

    همچنین موقع انتخاب کتاب برای کودکان، علاوه‌بر کتاب‌های سرگرم‌کننده، می‌توانید به سراغ عناوینی بروید که آنها را با یکسری مهارت‌های زندگی آشنا کند. کتاب‌های الهام‌بخش، ادبیات کلاسیک به زبان ساده، کتاب‌های آشپزی یا فنی از میان کتاب‌هایی هستند که با توجه به سلیقه کودک‌تان می‌توانید برای آنها بخرید.

    از کتاب‌های مناسب کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    احساس‌های تو (اثر برایان موزس، جن گرین)

    احساس‌های تو، کتابی برای کودکان

    در این کتاب، ۱۲ عنوان داستان متفاوت وجود دارد. هر یک از عنوان‌های این مجموعه درباره احساس یا ویژگی‌های خاص از یک کودک، مانند ترس، حسادت، شادی، خشم، ناتوانی و غیره سخن می‌گوید. متن این کتاب ساده و کاملا کودکانه است.

    کتاب مجموعه قصه های شیرین جهان با شخصیت های حیوان (اثر شاگا هیراتا)

    قصه‌های شیرین

    همانطور که از اسم این کتاب مشخص است، این کتاب قصه‌های شنیدنی از جهان برای کودکان دارد. متن آن هم ساده و روان و قابل فهم برای کودکان است.

    کادو برای کودک و نوجوان بالای ۱۲ سال

    این قانون، هم برای کودک‌تان و هم برای خودتان هیجان‌انگیز و عالی است. در واقع این قانون روی خلق خاطرات زیبا و لحظات مشترک برای شما و کودک‌تان متمرکز است. در این قانون شما باید کاری کنید که کودک‌تان به وجد بیاید. مثلا، برای کودکان بزرگتر و نوجوانان می‌توانید بلیت کنسرت یا رویداد‌های ورزشی بخرید، با هم به استخر یا اسپا بروید. یا نام خود و او را در کارگاه‌های آموزشی یک روزه جالب ثبت نام کنید و از لحظات‌ کنار هم بودن لذت ببرید. این قانون کمک می‌کند به کودک‌تان هدیه‌ای بدهید که در حافظه و خاطرات او ماندگار شود و پیوند بین شما و کودک‌تان را تقویت کند.

    جمع‌بندی بهترین هدیه برای کودک

    با توجه به راهنمایی‌های این مقاله و روحیه کودک‌تان می‌توانید هدیه‌ای مناسب او بخرید. شما در خصوص بهترین هدایا برای کودکان چه نظری دارید؟ خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.

    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید