بهترین اپلیکیشن های درخواست امداد خودرو؛ با گوشی همراه درخواست امداد خودرو بدهید

بهترین اپلیکیشن های درخواست امداد خودرو؛ با گوشی همراه درخواست امداد خودرو بدهید
راهنمای مطالعه

    اگر تجربهٔ خراب‌شدن خودرو در جاده یا خیابان را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که استرس و اعصاب‌خردی زیادی در این ماجرا نهفته است. اما خوشبختانه با وجود تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های رنگارنگ، دیگر نباید نگران باشید. در این مقاله، از بهترین اپلیکیشن های درخواست امداد خودرو برایتان گفته‌ایم. این اپلیکیشن‌ها با ویژگی‌های مطلوب‌شان به شما کمک می‌کنند تا با دغدغه و نگرانی کمتری مشکل خرابی خودرو را حل کنید و به مسیرتان ادامه بدهید.

    ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب برای درخواست امدادخودرو

    اپلیکیشن‌هایی می‌توانند درزمینه امدادرسانی برای مشکلات و نیازهای خودروها مفید باشند که در طراحی و ساخت‌شان بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته باشد. منظور از بهینه‌سازی چیست؟ یعنی دارای ویژگی‌هایی باشند که نیاز افراد را به بهترین شکل ممکن سامان‌دهی کنند. در این مقاله، برای یک اپلیکیشن امدادخودرو خوب، سه ویژگی اصلی و بهینه در نظر گرفته‌ایم:

    • دسترسی ساده به خدمات اپلیکیشن؛
    • تنوع خدمات ارائه‌شده؛
    • مزایای جانبی.

    براساس این ویژگی‌ها نیز بهترین اپلیکیشن های درخواست امداد خودرو را از رتبه ۳ تا ۱ طبقه‌بندی کرده‌ایم:

    ۳. اپلیکیشن امدادخودرو کانون

    بهترین اپلیکیشن های امداد خودرو

    کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران اپلیکیشنی طراحی و تولید کرده است که امدادخودرو کانون نام دارد. اما چرا این برنامه را هم در میان بهترین اپلیکیشن‌های امدادخودرو قرار داده‌ایم؟ واقعیت این است که دسترسی به خدمات اپلیکیشن کانون ساده است. این نرم‌افزار را می‌توان ازطریق کافه‌بازار، سیب‌اپ و مایکت دانلود کرد.

    نگاهی دقیق‌تر

    خدمات ارائه‌شده در اپلیکیشن کانون به دو دستهٔ کلی تقسیم می‌شوند: حمل خودرو و تعمیر خودرو بعد از مشخص‌شدن نشانی نزدیک‌ترین امدادگر به محل خرابی اتومبیل. در واقع، اپلیکیشن کانون برنامه‌ای است که باعث می‌شود امدادخواه، یعنی کسی که به‌دنبال کمک برای رفع مشکل خودروی خود است، به نزدیک‌ترین امدادرسان یا همان تعمیرکار مرتبط و متصل شود.

    اپلیکیشن امدادخودرو کانون ازنظر دسترسی بسیار ساده است. می‌توانید آن را به‌راحتی روی گوشی تلفن همراه‌تان دانلود کنید. طرز کار با منوی آن هم دشوار نیست و تقریبا هر شخصی با هر سطح از اطلاعات درباره فناوری می‌تواند با اپلیکیشن کار کند. اما تنوع خدمات چندانی در اپ کانون وجود ندارد و مزایای جانبی خاصی هم نسبت به دو گزینهٔ دیگری که در ادامه خواهید خواند، برای آن تعریف نشده است.

    [related]20848[/related]

    ۲. اپلیکیشن ایساکو

    بهترین اپلیکیشن های امداد خودرو

    اپلیکیشن ایساکو برنامه‌ای است که گروه صنعتی ایران‌خودرو راه‌اندازی کرده است. دلایل متعددی برای راه‌اندازی این اپلیکیشن وجود داشته است. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

    • فراوانیِ تولید خودروهای مختلف شرکت ایران‌خودرو و نیاز به وجود سامانه‌ای برای رسیدگی به مشکلات آنها؛
    • افزایش انتظارات خریداران خودروهای ایران‌خودرو برای دریافت خدمات پس از فروش؛
    • هم‌سوسازی خدمات شرکت با نیازهای جامعهٔ امروزی که مدام با فناوری و اپلیکیشن‌ها در ارتباط است.

    دسترسی به اپلیکیشن ایساکو اصلا کار دشواری نیست. با داشتن یک گوشی هوشمند ساده می‌توانید به‌سادگی، این برنامه کاربردی را روی تلفن‌های هوشمند اندروید یا آی.اُ.اس (IOS) خود نصب کنید. قبلا، یعنی زمانی که این اپلیکیشن هنوز طراحی و ساخته نشده بود، دسترسی به خدمات ایساکو صرفا با تماس با شمارهٔ ۰۹۶۴۴۰ میسر می‌شد؛ اما این روزها، با وجود اپلیکیشن، همیشه و همه جا می‌توانید از خدمات ایساکو استفاده کنید.

    نگاهی دقیق‌تر

    تنوع خدمات ارائه‌شده در اپلیکیشن ایساکو مطلوب است، مثلا:

    • امکان دریافت مشاوره از راه دور برای رفع مشکل خودرو؛
    • دسترسی به نشانی نمایندگی‌های مختلف ایران‌خودرو؛
    • درخواست امداد فوری برای رسیدگی به مشکلات اورژانسی خودرو؛
    • درخواست اتوکلیک که بهره‌مندی از خدماتی است که چندان فوری نیستند مانند تعویض روغن، فیلتر و...؛
    • دریافت نوبت پذیرش نمایندگی ایساکو: با این گزینه، برای کاربر، نوبت ثبت می‌شود. او ازطریق ارائه نشانی و موقعیت مکانی‌اش می‌تواند به نزدیک‌ترین نماینده ایران‌خودرو مراجعه کند.

    از مزایای جانبی اپلیکیشن ایساکو هم می‌توان به راه‌های سادهٔ دریافت آن اشاره کرد. سیب‌اپ (sibApp) برای دارندگان گوشی‌های آیفون، کافه بازار برای اندرویدی‌ها و سایت ایساکو ازجمله بسترهایی هستند که با مراجعه به آنها، امکان دریافت این اپلیکیشن وجود دارد.

    اما به‌جز اینها، کافی است شماره ۱ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۱ بفرستید تا به‌سادگی لینک دانلود اپلیکیشن برایتان فرستاده شود.

    باتوجه‌به این ویژگی‌ها می‌توان ایساکو را در میان بهترین اپلیکیشن‌های امدادخودرو قرار داد؛ البته این اپلیکیشن جای رشد و ارتقای بیشتری هم دارد.

    ۱. اپلیکیشن چارچرخ

    بهترین اپلیکیشن های امداد خودرو

    چارچرخ از آن اپلیکیشن‌های کاربردی است که اگر از خدماتش باخبر شوید، حتما برای آشنایی بیشتر با آن وسوسه می‌شوید و به‌سراغ دانلودش می‌روید. این اپلیکیشن هم مانند موارد دیگری که گفته شد، به‌سادگی می‌تواند از پلت‌فرم‌های مختلف و البته سایت چارچرخ دانلود شود. یکی از موضوعاتی که نشان می‌دهد این برنامه کارش را درست انجام می‌دهد، همکاری شرکت‌ها و استارتاپ‌های معروفی مانند ماکسیم، آچاره، بی‌دود، الوپیک و... با آن است.

    نگاهی دقیق‌تر

    چارچرخ نتیجۀ تلاش تیمیِ چند فارغ‌التحصیل نخبه‌ از دانشگاه‌های طرازاول است. این تیم با نیازسنجی بازار و درنظرگرفتن کمبودهای موجود در حوزه اپلیکیشن‌های امدادخودرو، این برنامه را طراحی و راه‌اندازی کرده‌اند. خدمات متنوع چارچرخ آن را در رتبهٔ نخست بهترین اپلیکیشن های درخواست امداد خودرو قرار داده است. این خدمات به قرار زیر است:

    • بررسی برق و باتری؛
    • رفع پنچری و تعویض لاستیک؛
    • کارشناسی خودرو؛
    • تست دیاگ؛
    • خدمات مکانیکی متنوع؛
    • خدمات جلوبندی؛
    • تعویض لنت ترمز؛
    • تعویض شمع؛
    • و... .

    همان‌طور که می‌بینید، چارچرخ طیف بسیار متنوعی از خدمات را به کاربران ارائه می‌کند. گزینهٔ سوپرامداد آن در هر مکان و زمانی به کمک‌تان می‌آید تا تعمیرات خودرو را برایتان انجام بدهد. خدمات متنوع دیگری هم در این اپلیکیشن تعریف شده است. مثلا با ثبت مشخصات خودروی خود در اپلیکیشن می‌توانید یادآوری زمان بررسی فنی اتومبیل‌تان را به چارچرخ بسپارید.

    از محتوا و راهنمایی‌های موجود در این اپلیکیشن هم می‌توانید برای رفع مشکلات فنی‌تان بهره ببرید. چارچرخ دارای پشتیبانی ۲۴ساعته است و شما را در مدت‌زمان کوتاهی به بهترین تعمیرکاران معرفی می‌کند.

    در آخر

    اپلیکیشن های درخواست امداد خودرو می‌توانند نگرانی‌هایتان بابت خرابی خودرو را تا حد زیادی رفع کنند. چارچرخ، که در بررسی امروز اپلیکیشن‌ها در «درجه» به جایگاه نخست رسید، از اپلیکیشن‌های تازه‌کار اما قوی و حرفه‌ای است. این اپلیکیشن می‌تواند اعتمادتان برای تعمیرات و رسیدگی به خودرو را جلب کند. شما در این زمینه یعنی استفاده از اپلیکیشن‌های امدادخودرو تجربه‌ای دارید؟ اگر دارید، حتما در بخش نظرات از آن برایمان بگویید. اگر هم تجربهٔ گرفتارشدن در جاده یا مکانی دیگر به‌خاطر خرابی خودرو را دارید، از آن تجربه‌ و راه نجات‌تان برایمان بگویید. [see_also]20834[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید